30 marca 2015

Ulubieni kucharze

Jak miałam naście lat to poproszono mnie o ugotowanie jajek na twardo. Niestety, jajka te przypaliłam. Jak to się stało ... po prostu zapomniałam o nich. Cieszę się, że teraz są czajniki elektryczne, bo w nich nie jestem w stanie przypalić wody. Ta "trauma" z dzieciństwa powoduje, że podziwiam te osoby, które umieją bardzo dobrze gotować. Oto trójka z nich:

Jamie Olivier - podziwiam go za to, że propaguje zdrowe odżywanie wśród nastolatków a także lokalnych społeczności. Najbardziej rozśmieszył mnie fakt, że będąc w szkole w Stanach Zjednoczonych został poproszony o dodanie więcej warzyw do posiłku i musiał dodać ... frytki! Wydał bardzo dużo książek z szybkimi przepisami. Prowadzi masę programów kulinarnych.

Gizzi Erskine - Jem i chudnę (na kanale Kuchnia+) to rewelacyjny program tej szkockiej kucharki. Pokazuje, co można zrobić, żeby smacznie zjeść i zmniejszyć ilość spożywanych kalorii. Okazuje się, że nie trzeba zrezygnować ze swoich smakołyków, żeby pozbyć się trochę sadełka. Warte obejrzenia!


Rachel Khoo - podoba mi się u niej, że traktuje regionalne i sezonowe produkty jako priorytet. Podróżuje po Europie i zbiera inspiracje do swoich dań. Następnie zmienia je i dostosowuje do dostępnych składników w Anglii. Dlatego jest bardzo ważną inspiracją, bo to czego nie możemy u nas znaleźć np. z kuchni włoskiej, możemy zastąpić czymś innym i wyjdzie nieco inna, ale z pewnością bardzo dobra potrawa.
Pokazuje również, że nie trzeba mieć bardzo dobrze wyposażonej i dużej kuchni, żeby móc coś dobrego ugotować. W jej paryskiej kuchni nie weszłaby już druga osoba, a ona sobie świetnie w niej radziła. Podkreśla, że najważniejsza w takiej kuchni jest dobra organizacja.

Zdaję sobie sprawę, że w Polsce także mamy dużo kucharzy, którzy są dobrzy. Jednak moją intencją było wskazanie takich, którzy nie tylko dbają o nasz żołądek, ale również o to, żeby dania, które jemy, działały na nasze zdrowie.

Bardzo lubię programy Katarzyny Bosackiej, ponieważ sporo wie na temat zdrowych produktów i są to bardzo wartościowe informacje.


A Wy kogo możecie polecić?

5 komentarzy:

  1. Magdę Gessler XD

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj, bardzo ciekawy blog. Ja nie mam swojego ulubionego kucharza, bo nawet nie interesowałam się tym za bardzo, ale chyba czas to zmienić. Serdecznie zapraszam na mojego bloga i pozdrawiam
    http://rainy-wave.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Hej, ciekawy wybór, jakoś się nie przekonałam do R.K. jej przepisy były proste albo upraszczające francuską klasykę.....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Patrząc na Twoje przepisy na Twoim blogu to jesteś sama w sobie bardzo dobrym "kucharzem", więc chyba nie potrzebujesz inspiracji. Gratuluję pomysłów.

      Usuń
  4. Ciekawy blog :) Sam jestem z wykształcenia kucharz specjalizujący się w dziedzinie żywienia zbiorowego, gdzie propaguję zdrowe odżywiania :) Niestety, ale mało jest zakładów żywienia zbiorowego typu zamkniętego, gdzie dzieci, czy młodzież zdrowo się odżywia w stołówkach szkolnych. Oglądałem kilka jadłospisów na różnych stronach szkoły, gdzie jadłospisy były ubogie w warzywa, czy też owoce, gdzie głównie były ziemniaki i potrawy smażone :) Eh, szkoda gadać :)Pozdrawiam.
    Patryk

    OdpowiedzUsuń