12 czerwca 2015

Cynk - pierwiastek piękna

Cynk jest mikroelementem, który wpływa na piękno naszej skóry, włosów i paznokci


Dowiedziałam się tego na własnej "skórze". Będąc studentką Technologii Żywności i Żywienia Człowieka a także Filologii Angielskiej cierpiałam na migreny. Ktoś poradził mi suplementy cynku. Jak wiecie nie jestem zwolenniczką suplementacji, ale siła wyższa. Migreny nie dawały mi żyć, a co dopiero myśleć o nauce. Niestety, migreny nie ustąpiły, ale za to moje włosy, skóra i paznokcie stały się znaczne lepsze.

Gdzie można znaleźć cynk:
  • owoce morza oraz ryby,
  • drożdże,
  • pestki słonecznika i dyni,
  • orzechy włoskie, brazylijskie oraz laskowe,
  • czekolada gorzka, 
  • migdały, 
  • płatki owsiane,
  • żółtka jaj,
  • mięso szczególnie czerwone, 
  • ciemne pieczywo.

Jednak zbyt duże dawki cynku mogą doprowadzić do mdłości i wymiotów, więc lepiej nie przyjmować suplementów i skoncentrować się na naturalnych źródłach tego pierwiastka.
Po drugie większość z nas koncertuje się na stosownych balsamach chcąc, aby mieć gładką skórę, błyszczące włosy i niełamliwe paznokcie. Lecz pamiętajcie: to co konsumujemy, jest o wiele bardziej wartościowe, aniżeli to co aplikujemy sobie na skórę.

4 komentarze:

  1. To ja go przyjmuję chyba tylko w jajkach :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Biorę kompleks witamin z cynkiem, niestety nie zauważyłam, że moje włosy, skóra i paznokcie stały się ładniejsze :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda. Widocznie cynku w organizmie masz pod dostatkiem i inne czynniki mogą powodować u Ciebie zły stan włosów. Innym pierwiastkiem, który wpływa na włosy jest żelazo, pisałam o nim jak omawiałam anemię. Jego brak może powodować silne wypadanie włosów. Poza tym, jak widzę z profilu masz ok 30 lat. Więc na wygląd też olbrzymie znaczenie mają hormony. Warto zobaczyć, czy są jakieś odchylenia w ich ilości od normy.

      Usuń
  3. Ja uwielbiam płatki owsiane, migdały i pestki dyni :)

    OdpowiedzUsuń