20 kwietnia 2015

Dieta na piękne włosy


Piękne włosy to atut każdej kobiety.

Niestety, moje włosy są zniszczone bardzo długą, bo ponad półroczną kuracją antybiotykową. Od tego czasu bardzo mocno osłabiły się. Wypadały ... Postanowiłam zadziałać dietą. Zrezygnowałam także ze stosowania kosmetyków odżywczych dla moich włosów. Przede wszystkim dlatego, że nie widziałam po nich żadnej poprawy.

Za to starałam się jeść dużo:
  • siemienia lnianego, ze względu na dużą zawartość witaminy E oraz cynku,
  • orzechów, które również zawierają cynk, postawiłam tutaj przede wszystkim na orzechy włoskie, 
  • skupiłam się na diecie bogatej w warzywa i owoce, ze względu na dużą ilość witamin i minerałów, a także na zawartość polifenoli (czyli naturalnych antyoksydantów, które zawarte są przede wszystkim w kolorowych owocach i warzywach),
  • tłustych ryb: łososia i makreli,  a czasem też szprotek ze względu na występowanie sporych ilości kwasów tłuszczowych omega-3 i omega-6. Dzięki temu także łatwiej są przyswajalne witaminy rozpuszczalne w tłuszczach (A,D,E,K),
  • produktów mlecznych, które zawierają sporą ilość witamin z grupy B (tutaj zdecydowanie były to jogurty naturalne i serek biały),
  • produktów bogatych w żelazo takich jak podroby.


Jednak bardzo ważny aspektem niekorzystnym dla włosów jest stres oraz choroba. Jeżeli coś w naszym organizmie nie gra, to od razu widać to po włosach. Często wypadają, stają się matowe. Jednak czy można tego uniknąć? Chyba nie bardzo. Ale stres można zniwelować poprzez dietę. Duża dawka witaminy C oraz witamin z grupy B korzystnie wypływa na nasze włosy. Oczywiście zniwelować stres może także relaksacja, ale to już temat na osobny wpis.


Unikać należy:
  • alkoholu, a raczej jego nadmiaru,
  • zbyt dużej ilości kawy i herbaty,
  • fast foodów oraz innych potraw charakteryzujących się bogactwem tłuszczy zwierzęcych,
  • cukru, dlatego też należy unikać słodyczy, ale także owoców takich jak banany, które zawierają dużą ilości cukrów prostych, 
  • bycia na diecie. Każda dieta limituje nam pewne składniki odżywcze, a do pięknych włosów potrzebne nam dużo różnorodnych składników. Brak jednego z nich może spowodować problemy z włosami,
  • zbyt dużej ilości promieni słonecznych, wody morskiej w lecie oraz zbyt dużych wahań temperatury w zimie.
Moim głównym grzechem z wyżej wymienionej listy są słodycze. Pomimo postanowienia poprawy w tej kwestii, nie mogę przejść koło nich obojętnie.


4 komentarze:

  1. Uważam, że dieta powinna by zrównoważona :)

    Pozdrawiam,
    http://fit-healthylife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiele z tych potraw jem , stosuje maseczki odżywcze do włosów

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio lykam cynk. Głownie na trądzik,ale dobrze wpływa na moje włosy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobrze zrobiłaś bo dieta jest ważniejsza od zewnętrznych odżywek. One nie pomoga albo pomoga na chwilę, jeśli w organiźmie brakuje niektórych składników. Ja nie używam w ogóle sklepowych odżywek do włosów i nie mam z włosami problemów, ale bywały okresy kiedy po chorobie trochę mi wypadały. Wtedy też ratowałam się dietą.

    OdpowiedzUsuń